miercuri, 1 octombrie 2008

De ce salarii mai mari dascălilor?

Pentru că-şi pierd minţile şi se împuţinează trupeşte, muncindu-se 4-6 ore pe zi cu plozii voştri nereuşiţi, ingraţilor. Cu progeniturile voastre retardate de atâta răsfăţ tehnologic şi culinar (cipsuri, hamburgeri, playstation, gsm), cu care consideraţi necesar şi înţelept a-i mitui şi a le închide gurile alea spurcate. Pentru că vă suportă pretenţiile inflamate şi teoriile patetice, oligofrene, de părinţi denaturaţi, cum că al meu este isteţimea întruchipată, e genial, ţine creionul în dreapta şi-n stânga mouse-ul, să-l vedeţi numai.

Pentru că timp de 19 ani nimeni nu s-a ocupat cu adevărat de problemele din învăţământ, şi nu numai de cele ce ţin de retribuţie, ci şi de infrastructură, metodici, reforma ariei curiculare. Oricum, mărirea cerută şi aprobată acum e tardivă. Cei mai buni dintre dascăli au îmbătrânit urât, au emigrat sau au plecat către domeniul privat. Vor beneficia de acest nesperat plocon mai multe ciurucuri decât se poate închipui, dându-se astfel apă la moară contestatarilor tembeli. Adică, celor care se miră ce mai vor şi ăştia care şi aşa lucrează doar 4-6 ore pe zi, iar vara o au toată la dispoziţia lor, pentru a se relaxa! Dar, măi, opincari de oraş, creşteţi-vă şi educaţi-vă singuri genialele odrasle, dacă sunteţi aşa competenţi în toate cele. Cine vă opreşte? Observ că toţi se pricep mai nou la cât de mult sau puţin înseamnă 4 ore de activitate pe zi în învăţământul primar.

Vreau să-i văd pe toţi sfertodocţii ăştia de termopan, care cred că plasma tv este culmea bunăstării şi împlinirii spirituale, vreau să-i ştiu îndurând numai rumoarea aia permanentă din clasă (darmite fiţele şi agresivitatea claselor mari), care după o zi de lucru îţi rămâne în cap şi te împiedică să-ţi mai recunoşti până şi copiii de acasă. Meseria de învăţător/profesor nu o făceai "doar" pentru că-ţi trebuia un salariu, o pâine de pus pe masă, cei care se aşteptau doar la asta, intrau rapid în colaps şi abandonau. Era vocaţională sau nu era deloc. Astăzi, e drept, au rămas în învăţământ preponderent cei care nu au tragere de inimă sau dotare pentru alte ocupaţii. Asta meriţi, tărâm de ipocriţi şi imitatori, neam prost! Daţi-vă preţioşii copii la şcoală pe mâna resturilor care vă mai înghit râgâielile de ţărăşeni. Şi plătiţi, plătiţi pentru fiecare notă bună, pentru fiecare examen, scutiţi loaza de efort, faceţi-l să creadă că totul se rezolvă cu bani, din grădiniţă până la universitate. Aşa ne prezentăm noi la întâlnirea cu lumea civilizată. Cu nici o autostradă şi cu 20 de milioane de masteranzi. Caz unic: ţară fără proşti!
Am investit ani de zile în militari beţivi, armată de căcat (pensionari în floarea vârstei, acum, cu pensii de o mie de euro sau mai mult), folosiţi la a mâna soldaţii la culesul porumbului şi în mineri care extrăgeau zadarnic cărbune fără putere calorică. De cei care îşi câştigau viaţa folosindu-şi mintea am fost învăţaţi să ne îndoim, să-i privim cu ciudă şi cu dispreţ: ei nu asudă, deci nu muncesc.

10 comentarii:

Anonim spunea...

Cine să mai educe copiii?
Eterna fraza spusă de părinţi "nu mai am timp şi de el" se resfrânge asupra educaţiei lui, cel ce se mulţumeşte să crească (şi să se îndobitocească) în faţa calculatorului jucându-se sau navigând pe internet de când vine de la şcoală şi până târziu în noapte iar părinţii sunt mulţumiţi că nu-i stresează când îs obosiţi şi când or să ajungă să nu îl mai poată stâpâni o să plângă zicând, "oare cu ce-am greşit, i-am făcut toate poftele?"
Iar cadrul didactic... dacă nu este stimulat financiar... i se rupe şi lui... Ce şcoală? Cui foloseşte...?

cristians. spunea...

Da, un copil ignorat programatic devine un copil problemă, asta o ştim, e deja folclor. La fel, unul extrem de răsfăţat.

"Educarea" lor, acasă, în faţa computerului îi imbecilizează, îi declasează social.

Miserupismul a apărut în familie mai întîi, cum bine ai notat. Dascălul nu poate face TOATĂ educaţia. Mai ales că e sistematic subminat de laxismul de acasă.

Anonim spunea...

Exact, dascălul ÎNCEARCĂ să-l "modeleze" pentru a-l "lansa" în societate...

Anonim spunea...

Apropos de elevi şi de educaţie - îs la modă pe net filmuleţele în care profesorii sunt badjocoriţi de aceşti tembeli zişi şi elevi, fără ca ei să poată reacţiona într-un fel că, deh, nu tre` să loveşti elevul.
Trebuie "lucrat" şi la acest aspect! Ce părere ai?

Anonim spunea...

"Pentru că timp de 19 ani nimeni nu s-a ocupat cu adevărat de problemele din învăţământ"

Şi ţi se pare că majorarea salariilor vine direct din grija lor pentru învăţămând? Fix acum? Sunt curios de unde o să scoată viitorul Guvern banii ăştia. Pilaţii tocmai s-au spălat pe mâini, sa nu-i mai f.. la cap profesorii cu grevele lor.

Ca să nu fiu interpretat greşit, eu cred că salarul ar trebui mărit nu cu 50%, cu 100%. Şi asta urmată imediat de o dotare corespunzătoare a laboratoarelor. Pentru că îmi doresc să fiu profesor, mai mult decât probabil pare, dar aş mai vrea un salar decent.

Anonim spunea...

Da, unii profesori "proaspeţi" evită învăţământul unde se câştigă extrem de puţin şi se reorientează spre alte domenii unde câştigurile sunt mai substanţiale. Simplu! Trebuia intervenit şi aici, sunt curios cum se va finaliza această intervenţie!

cristians. spunea...

@Claude> am precizat că este tardivă mărirea, trebuia mai demult făcută, în trepte. Oameni dornici să facă învăţământ de calitate - ca tine - sunt ţinuţi departe de vocaţia lor de salariile mizerabile (în comparaţie, de exemplu, cu ale poliţiştilor şi militarilor) şi de dotările medievale. Sigur că e votată acum în scop de propagandă electorală. Cu asta nu-s de acord.

Tiq: nu sunt de acord cu bătaia ca metodă coercitivă sau penalizatoare. Dar nici cu abandonarea dascălilor în uitare, cu lipsa lor de protecţie în faţa unor elevi tot mai brutali şi mai reduşi mintal.

Anonim spunea...

De unde atita amaraciune in textul autorului? Este o moda la moldoveni de a da vulgaritatea si critica tuturor celor din jura drept o norma de bun simt. De fapt o astfel de critica nu ne duce nicaieri.

Anonim spunea...

venind din miezul fierbinte al lucrurilor nu pot decat sa ma simt razbunata de cuvintele din articolul lui cristi(pe care de altfel il cunosc si cam stiu ca poate mult(e)), cuvinte care au venit ca un balsam peste sufletul meu sfasiat de atatea manele ascultate pe hol in timpul pauzelor si de lupta cu morile de vant pe care o duc cu stoicism de 6 ani. as vrea sa-mi pot permite sa printez articolul si sa-l impart la sedinta cu parintii. multumesc pentru o satisfactie pe care doar un profesor frustrat de sistem o poate intelege

cristians. spunea...

AI DREPTATE, ALRU!!!

Critica constructivă, critica constructivă! Ia puneţi ceva în loc, nu mai tot criticaţi atâta! Mai şi munciţi, nu tot gândiţi! Nu-i aşa, ALRU??