joi, 8 mai 2008

Pretenţii

Azi:
"Acum depinde de cît pragmatism şi cît idealism pui în munca ta. Eu, recunosc, am renunţat demult la pragmatism."
Replica e a unei cucoane sau a unei femei pe care o etichetăm rapid drept cucoană, selfish bitch sau cu pretenţii. Am observat şi nu e întîmplător că de cele mai multe ori oamenii competenţi primesc astfel de etichete. A fi cu pretenţii la noi înseamnă să-ţi faci treaba bine, să ceri respect şi demnitate de la celălalt, nu pupatul mîinii şi milogeală. Dar nu ţi se pare că vrei cam multe? ţi se răspunde cînd îţi doreşti străzi pavate, grădini curate sau dacă îndrăzneşti să speri că vei afla vreodată ce se întîmplă cu taxele pe care le plăteşti. Nu ţi se pare că vrei cam multe? e piele groasă dezvoltată, carapacea care permite unora să trăiască, pragmatismul înţeles pe un sfert, dar splendid aplicat.

Ei bine, eu da, eu vreau cam multe.

Un comentariu:

cristians. spunea...

Dragă, ţi se spune că "vrei cam multe" şi că eşti groaznic. Asta ţi se spune.

Şi ţi se mai vorbeşte afectat, cărtureştianist, despre farmecul indiscret al mizeriei balcanice. Asta ţi se spune.