miercuri, 21 mai 2008

Apetit pentru circ

Nu am nădejde că, degrabă, românii îşi vor rătăci, pe drumul lor fără ţintă, pofta de circ. Şi scriu asta, urmărind cu ochii mijiţi, a slab interes, campania electorală şi, deci, candidaţii pentru Primăria Generală a Bucureştiului. Sau, poate, nu atât pe ei cât priza lor total anapoda la public, conform sondajelor. Ridic din umeri a lehamite când mi se anunţă că Oprescu se situează pe locul al doilea, după Blaga şi înaintea lui Cristian Diaconescu.

Sunt, dară, adoraţi de lumea votantă cei care, fie au lătrăi (specialişti în tămbălău mediatic) în spatele lor, fie sunt ei înşişi mari talente în lătrat. Lătrat de maidanez bucureştean, desigur, nu de niscai câine de rasă. Aşa se explică poziţionarea cumpătatului, gentleman-ului, profesionistului Diaconescu chiar în urma chitaristului folkist Orban (conform altor sondaje), acest Leonard Coelho al politicii mioritice. Nici măcar Cotidianul nu a avut cine ştie ce de reproşat candidatului PSD, în campania acestui ziar de colectare a motivelor contra alegerii unuia sau altuia din candidaţii de Bucureşti: "De ce să nu-i votăm". "Bila neagră" imputată lui Diaconescu de falşii puritani este carnetul de membru PSD. Poporul circofil îl taxează, pesemne, pentru scăderile sale în materie de gâlceavă. Nu îmi dau seama când vom înceta să mai evaluăm pretendenţii la funcţii publice în funcţie de spectaculozitatea lor. Showmania = competenţă în ochii votanţilor.

Aşa gândeşte beneficiarul democraţiei: nu eşti şouman, eşti încuiat, carevasăzică. Scurt, te-am catalogat şi expediat înapoi la lada celor fără "istoric". Mie nu-mi faci tu reformă, îngropat în proiecte, încercănat de îngrijorări, da?! Mie adă-mi distracţie, la o bere eftină. Când românii decid (misterioasă decizie!) să nu mai acorde încredere unui partid sau unor reprezentanţi ai săi, nu este mereu la mijloc incompetenţa acestora. Nici corupăciunea. Calităţile morale sau intelectuale nici atât. Pur şi simplu, se satură şi gata. Nu le poţi cere să se explice. E ca un fel de coit întrerupt din cauză că se dă meci la tv.

Nu e un partid mai bun sau mai înţesat cu profesionişti decât altul (se tot zice despre PNL că e în criză de resurse umane, dar alţii cu ce se pot lăuda?). Iată-le, toate formaţiunile care contează, trimiţându-şi miniştrii să concureze la locale, iată PD-L umblând cu stolojanul de la PE pentru a ajusta balanţa acolo unde omul local "providenţial" e un necunoscut sau un penal.

Probabil doar un oareşicare plictis de mutra prezidenţială a făcut ca Băsescu să scadă puţin în popularitate. Episodul rasist (rasism din acela adââânc, rasismul specific românesc, educat din familie, verbal, dar din punct de vedere fizic non-violent) cu "ţiganca" nici nu l-a adiat. Electoratul său - alcătuit de-a valma din orăşeni obişnuiţi, incipienta clasă de mijloc şi acei intelectuali care şi-au pierdut cu totul discernământul - îl aplaudă frenetic la fiecare spusă mai groasă. Probabil că fac şi ei parte din categoria imensă a celor care cred că nu se mai poate îmbunătăţi nimic civic şi economic în ţară, dar spre deosebire de noi, ei se mulţumesc (pot trăi numai) cu distracţia.

LATER EDIT: Colecţionarul de voturi negative Sorin Oprescu conduce în ultimul sondaj de opinie, alegându-se cu 39% din intenţiile de vot. Fie că electoratul PD-L s-a abţinut, fie că au înnebunit respondenţii de-a binelea! Cum poţi umfla aşa din nimic un gălăgios, un fanfaron, un bănuit plastograf?!

9 comentarii:

Anonim spunea...

Ai dreptate, românului îi place băşcălia, circul ieftin, dacă se poate chiar gratis şi vocabularul sărăcăcios al candidaţilor "condimentat" cu injurii sau cuvinte grele la adresa adversarilor şi în care bunul-simţ nu contează...

cristians. spunea...

Da, Tiq. Să luăm doar, de exemplu, aleasa ţinută a limbajului băsescian, aşa tată, aşa fiică. "Mic cu cap mare", "succesuri" etc. Eu cred că aşa se vorbeşte la Constanţa, din câte i-am auzit pe ăia când am fost nevoit să merg la mare. La asta se adaugă vorba "şiuiereată", mă-nţelegi, aia "aşea" din vârful buzelor, al dreacu'. Ştii, de oameni din ăia care "crede că are ce să vorbeşte cu tine".

Atunci ce să mai ceri de la restul lumii? De parcă arădenii ar fi mai breji. Vezi cina cea de spaimă de pe afişul PSD!

Ăştia doi cred că aşa e corect, aşa s-au trezit pe lume, cu articulările astea dacă nu neroade, bădărăneşti, atunci neromâneşti.

cristians. spunea...

Şi retardaţii aceia de ziarişti nu obosesc a vârî pe gâtul publicului ideea că Diaconescu, părăsit fiind de colegii de partid, s-ar descalifica din acest idiot motiv pentru fotoliul de primar. Mereu se insistă pe amănuntul de cancan că nu este susţinut.

Eu sesizez în această insistenţă o dobitoacă manipulare, un joc eficient făcut din dragul presei de a se aplauda pe sine.

Anonim spunea...

Am văzut afişul respectiv... no comment! Idee proastă , anyway...

P. spunea...

apropo de megashow-uri, in scurtul meu teleintermezzo de alaltaieri, am ramas impietrit in fata unei realitatea tv care imi prezenta un ring cu politicieni balosi in colturi, cu aplaudaci la margini si cu formatii de pop-dance in pauze. ce legatura are asta cu amaratii din Bucuresti, cu canalele care se infunda la prima galeata cu apa varsata, cu parcarile ad-hoc nu voi intelege vreodata. mi-e rusine de lipsa noastra de discernamant si mi-e teama ca prin televizor putem fi realmente dirijati catre ORICE.

cristians. spunea...

Păi matale "nu-nţelegi" că aşa se consideră: totul trebuie diluat până dincolo de graniţele prostiei? Nu ştiu cum se face că televizivii sunt aşa convinşi că în 18 ani electoratul român s-a cretinizat, deci mesajul se cere a fi cretinizat şi el.

Prevăd peste 4 ani transmiterea de desene animate, manga, cu candidaţii momentului. Îţi dai seama ce idioţi se va estima că vom fi peste 4 ani. Cu 4 ani mai idioţi decât acum!

Ziariştii români ar lucra cel mult la departamentul abonamente la un ziar ca The New York Times.

Anonim spunea...

Nu am vazut in toata istoria mea bannere atat de imense ca in aceasta campanie electorala in Timisoara, care sa acopere fatada unei intregi cladiri (fosta fabrica Fructus, unde s-a tinut TMbase anul trecut), ma refer la cel al lui Ostaficiuc.. sau jumatate din cea a Alcatelului!! (nu-mi amintesc numele candidatului). Iti violeaza privirea! :)
Plus slogane cretine (ti-am spus de el acum cateva zile): Ati votat destul cu hotii, acum votati cu patriotii!! ... bineinteles ca e membru PRM, avand o figura de manelist.

cristians. spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

De ce? :)