vineri, 5 martie 2010

Care ţară?

Dacă nu ştiaţi în ce ţară trăim, vă spun eu, cu liniuţă de la capăt:

- trăim în ţara în care, în sprijinul unui anumit primar craiovean, proaspăt arestat de DNA (nu dezvălui localitatea, nici judeţul, nici că dl e membru PDL şi-un pionier al fântânilor cântătoare...), s-a pus la cale o slujbă de rugăciune într-o biserică, ctitorie personală, de pe latifundia dumisale...

Comentariu: eu apreciez şi sunt în adâncime mişcat, constatând adesea că, la noi, taman veroşii afişează o spaimă de Dumnezeu şi-s, la rigoare, de-o pioşenie ceva de speriat (uneori îi suspectez chiar de sinceritate în aceste afecte)! La fel şi unii preoţi: transpiră rugându-se - la comandă şi pe bani! - unui Dumnezeu care, probabil, nu-i mai ascultă de câteva zeci de ani. Poate de secole.

Nu mă mai atinge cu osebire ştirea că i-au ieşit primarelui în stradă, în semn de solidaritate, inclusiv subordonaţii din "aparatul" primăriei. E deja fashionable. E şi, româneşte, normal - dacă pică înţeleptul, pică şi mulţi dintre ei (în cazul în care acuzaţiile se dovedesc întemeiate, doar nu credeţi că se va stabili că edilul a acţionat fără ajutorul "echipei"). Nu mă interesează (pentru că nu mă aşteptasem la altceva) nici că PDL arată a fi învăţat bine de la predecesori lecţia strânsei unităţi a partidului în jurul oricărui demnitar cercetat de procurorii anticorupţie. Voiam doar să vă reamintesc - ştiaţi? - în ce ţară trăim. Am tresărit puţin, numai puţin, cuprins de o uşoară greaţă, când am citit în Gândul că şi artiştii craioveni, subvenţionaţi de la bugetul local, pregătesc un priveghi cultural-omagial în cinstea aceluiaşi...

Restul e politică. Pe mine, ce s-a întâmplat în biserica aceea m-a deziluzionat de fapt.

4 comentarii:

Hiacint spunea...

Am avut o reacţie asemănătoare. Dar să ştii că nu e singurul, ci mai e un respectabil care a leşinat cînd s-a văzut la DNA. Ce ţară plină de umor!

Rareș spunea...

Care "biserică"??

als spunea...

ati pus punctul pe i: aceasta solidarizare-intru-faradelege e absolut consternanta - desi probabil k nu, tinind cont k se intimpla in romania...

miine-poimiine bor-ul va da acatiste pt enoriasii bogati (vezi becali) bagati la pirnaie, iar babele vor sta la coada la patriarhie sa-si 'exprime solidaritatea' pupind icoana daruita de enoriashu-shef.

excelent 'stop-cadru' pe o realitate (romaneasca, prea romaneasca...), felicitari!

cristians. spunea...

Stai că mai e unul, tot un paria bugetar, care a declarat că a avut ”o cădere nervoasă” atunci când a aflat că-i scade salariul de la cca 220 mil. vechi la 50 mil.

Eu, nebugetar, cu un pic mai sus de mediul pe economie, ar trebui să am ”căderi nervoase” în fiecare lună când vine vremea să-mi plătesc ratele. Sau, idem, un cadru medical, când află că rămâne fără meritatul spor de noapte!