luni, 24 martie 2008

Sfatul Ţării. Bucureşti, la 1637

- Măria Ta, e mulţi afară, e frig, e bine, ţine-mă strâns!
- Vornice Ulea, poruncă, e mulţi, da' proşti, da' stupizi, da' house.
- Măria Ta, proşti, da' mulţi, deştepţi, da' puţini.
- Paharnice Stroe, puţini, da' mulţi, umple paharul, pune dopul, dă cep, purcede.
- Măria Ta, se închide sezonul la raţe sălbatice, da' multe.
- Ah, ardeţi tot, adunaţi copiii mei de prin ţeară şi daţi-le nume corespunzătoare, lor le las totul, mulţi şi proşti, nu contează, proşti, deci mulţi. Apoi, încălziţi-mi birja, chemaţi sfatul. Munţi mulţi, ciobani desculţi.
- Să nu ne subminăm singuri jilţurile proprii, Măria Ta, să ne păstrăm cumpătul, iară nu să-l dăm oricui ne iese în cale, sunt totuşi două sute de catarge în larg.
- Stolnice Udrea sau Urdea, nu-mi amintesc, pune pe foc.
- Ce, poruncă, Măria Ta, ce să pun pe foc, Doamne, poate un lemn, poate o laboşă cu de-ale gurii, poate doar o oliţă cu de-ale curului sau poate, sau poate cu inima ta, da, da, da?
"E bine, domnu Geo?"
"Bine."
- Cine-s ăştia doi care glăsuiesc peste mine, hatmane Purice?
- Nişte proşti, Măria Ta, să mă ierţi, nişte proşti.
- E mulţi? ie mulţi? i e mulţi, pivnicer Butoi? Sfetnice Bufniţeanu, de ce taci?
- Păi, Tus Măridad să-ţi Tus, Permiso ley a la o las personas naturales o jurídicas que deseen realizar una competencia, exhibición o evento de artes marciales. Comentarios de actualidad política, social y costumbrista? A veces no me aguanto y se me escapa un poco de mala baba. Hm, hm...
- Grămătice Sechelea?
- I e unul în abecepeneţecedar, unul şi prost, care mai are şi punct pe deasupra!
- Eh, on n'se pup pas, procuror Ştefea?
- Mai taci, iertare, Măria Ta.
- Bine, mă duc a mă culca, boieri dumneavoastră; dacă vin turcii să mă deşteptaţi şi pe mine, că-s curios, deci exist.
- Cum porunceşti, mărite voievod.
- Spătar Atulnicăresei!
- Da, mărite.
- Fă-te aproape, aşa, ei, nu chiar aşa aproape: bă, cine sunt eu?

semnat: Radu de la Asortaţi

Un comentariu:

Anonim spunea...

"dacă vin turcii să mă deşteptaţi şi pe mine, că-s curios, deci exist." Excelent!!
N-am cuvinte, dom' parinte..