marți, 8 februarie 2022

Trafic cu onirice

 Am păcătuit, părinte. Am încercat să-mi vând visul. Pardonnez-moi, mon père car j'ai péché. Ça fait un moment que je ne me suis pas confessé - vorba cântecului. L-am ambalat, destul de neglijent, l-am vândut. Cu fiecare text astfel scos la mezat, sper să dărâm zidul. Să trec dincolo de linia defensivă.

Aproape nici un cuvânt, dintre cele selectate și folosite, nu e complet inocent, nici întâmplător. Nici o frază, fără trimiteri, fără tatonări oarbe. Fiecare privire, o întrebare. Fiecare afirmație, un interogatoriu prost camuflat. Orice afirmație - o întrebare.

Întrebarea-i una și aceeași, iar și iar. Rămasă fără răspuns. Răspunsul este tăcerea despre, este omisiunea. E ploaia din a se face că plouă. Schimbarea subită a subiectului. Suspendarea abruptă a conversației (vine somnul). Eschiva.

Unica întrebare ce trebuie pusă și care, nefiind pusă, este înlocuită fără un prea mare succes de zeci de cuvinte ocolitoare, menite s-o sugereze, ascunzând-o.

Niciun comentariu: