În orașul în care trăiesc, magazinele sunt mereu pline. Cu cît mai mari, cu atît mai pline. Lumea aleargă după promoții, s-ar îmbrînci și călca în picioare pentru ceva gratis. Ar depăși orice decență pentru un loc în tramvai. În același timp, o parte din proiectul PSI România este rapid îngropată la cererea bisericii. Eu nu știam că locuiesc într-un oraș religios, în naivitatea mea mă gîndeam că nu trăiesc în evul mediu (ce să fac, mașinile scumpe, sticlăria de mall și dezinhibarea moravurilor m-au indus în eroare). Totuși, dincolo de subiectul real: suntem homofobi sau neinformați?, e interesant că panourile sexiste sau vulgare nu sunt niciodată date jos. Oamenii nu iau poziții morale față de vulgaritate, obscenitate, față de tratamente preferențiale, față de corupție, față de mizerie, față de încălcarea drepturilor lor. Ba uneori li se pare și amuzant.
Pe lîngă asta, nu am mai auzit o exprimare mai prețioasă ca asta: afișele care promovau sexualitatea. Memorabilă. Oricum, doar aruncînd privirea peste titlurile din ziare se poate vedea tonul tendențios (verificați în Adevărul „bebelușii folosiți ca agenți de marketing pentru homosexuali”). Pioșenia cu program, dulceața urărilor de sărbători, oricare ar fi ele, lupta surdă în numele moralității se desfășoară încă în toată splendoarea. Enjoy!
6 comentarii:
Toată România e religioasă, e sufocată de un creştinism de paradă. Cel puţin în aparenţă e creştinism. Eu tind să cred că cei mai mulţi nu sunt, de fapt, credincioşi, ci doar superstiţioşi. Poate că o să detaliez într-o bună zi...
Cât despre panourile alea, cred că sunt aceleaşi despre care citeam zilele trecute pe facebook, unde cineva semnala un articol dintr-un ziar din Timişoara (da, unii încă sunt surprinşi că TM nu e doar ceea ce pare), articol scris într-un ton de senzaţional, deşi singurul lucru senzaţional din el era prostia autorului. Panourile alea nu fac reclamă la nimic, de fapt, ci sunt dintr-o campanie antidiscriminare... numai că (şi) la capitolul ăsta românul mai are multe de învăţat.
Şi când te gândeşti că la şcoală eram învăţaţi că suntem un popor frumos, deştept, ospitalier, tolerant...
Da, e vorba de aceeași campanie, mă gîndesc că au apărut în orașele mari. Cred că și reacțiile din Tm au fost similare (deși atmosfera timișoreană se simte altfel față de cea ieșeană), dar nu știu să fi cerut biserica scoaterea lor...iar reacția autorităților să fie așa promptă. De fapt, discuția e vastă și cu greu m-am abținut de la a mă extinde :) Mie mi-a plăcut că s-au arătat oamenii revoltați de plasarea acestei campanii în saptămîna mare, ca și cum afișul îi oprea din a trăi săptămîna asta așa cum le dictează conștiința și credința. Ca și cum un afiș ar fi suficient ca să le clatine lor credința.
Dacă mă gîndesc mai bine, parcă aș vrea ca biserica să mai dea ordine prin oraș, că văd că repede se pun în practică: renovări, curățenie lună...
1. Afișul respectiv conține tot atâta „promovare a homosexualității” câtă credință stă în aglomerația agresivă, de tip fast-redemption, la moaște.
2. Sunt de asemenea în eroare și cei care au inițiat campania respectivă, precum și toți încuiații care cred că într-o țară atât de primitivă (nu conservatoare, primitivă!) în concepții ca România un afiș lipit pe un panou, pe un stâlp sau pe un perete poate fi de natură a schimba mentalități. Fără o campanie susținută, din poartă-n poartă, întinsă pe parcursul a ani de zile, afișul e doar cheltuiala șmecheresc-snoabă a banilor europeni (pur și simplu, ne prefacem că „activăm”... și că ne spoim europenește, pe banii UE).
2.1. Nici măcar nu-s homofil, nici homofob, însă un afiș despre asta, întins pe toate gardurile, sub soarele patriei, sigur nu mă va face peste noapte un apărător al cauzei. Mă va lăsa cum m-a găsit. Dacă asupra mea are afișul lipsa asta de efect, bănuim ce eficient va „lucra” asupra înspăimântaților, de moaște pupătorilor enoriași!
3. Cum deja s-a spus aici, cu ce e mai „morală” folosirea copiilor pe post de marfă advertorială în reclamele la te miri ce produse, de la detergenți la scutece!?
4. (Homo)sexualitatea nu poate fi „promovată”, ca un produs culinar sau ca o bere! O țară împânzită, din contră, cu buluc de afișe „hetero”, nu ne-ar transforma subit în niște liberali sexualmente, în adepți fără frâie ai sexului liber. Pericolul „sesizat” de fesele bisericești e nul, așadar. Iar ploconeala promptă a „autorităților” locale în fața protestului bisericilor e interesată pur electoral.
Cum bine remarca un intelectual (prof la SNSPA, cred), în România nici un om politic ateu nu are curajul să se declare ca atare.
5. Pe de altă parte, biserica are toată libertatea să se pronunțe în spiritul și litera învățăturilor ei. Fără a se amesteca în deciziile politice, totuși.
Cristian, de acord cu ce spui.
Ce m-a nedumerit pe mine, când am citit articolul ăla de care spun (poate că îmi fac timp şi îl caut), a fost stilul în care era scris, atitudinea autorului (implicit, a şefilor lui, care au dat verde la prostia aia). La un moment dat, spunea că a fost alertată poliţia, la vederea panoului. :)) Au alertat poliţia de ce, ca să ce? Apoi primăria, iar cei de la primărie au căzut în capcană (mai exact, o tipă de la biroul de presă, pe care, întâmplător, o ştiu, am lucrat 2 ani în presa din TM) şi au ieşit la rampă cu nişte declaraţii la fel de cretine. Tot articolul ăla avea un ton alarmist şi apocaliptic... de zici că era o invazie de extratereştri.
Sincer, mi-a venit chiar să râd după ce am citit. Încercam să-mi închipui toată agitaţia de acolo. Era ca un film cu proşti. Articolul ăla ar fi bun de scenariu pentru un film românesc. În sfârşit, am avea un film românesc bun. Accidental, desigur...
Aici e articolul:
http://www.opiniatimisoarei.ro/socant-bebelus-promoveaza-homosexualitatea-plin-centrul-timisoarei-pe-panou-publicitar-s-a-iscat-adevarat-scandal/15/04/2011
Uitasem, au luat declaraţie şi de la Noua Dreaptă...
Noua Dreaptă... pff. Și ce-a făcut Noua Dreaptă? S-a sinucis în public? :))
Trimiteți un comentariu