luni, 28 decembrie 2015

Woody despre Philip Roth

Mărturisesc că am așteptat cu sufletul la gură să citesc ceva ce-ar fi avut de spus Woody Allen despre Philip Roth. Am ghicit mereu o secretă afinitate între cei doi mari evrei americani. Afinitate de-a cărei existență e posibil ca ei să nu-și fi dat seama mai bine decât publicul lor. Și am fost răsplătit:
"Îmi e greu să vorbesc despre Philip Roth. Cred că e un scriitor uluitor, un scriitor strălucit, strălucit, un geniu. Când mă gândesc la viziunea lui și la opera lui, nu pot vorbi despre ale mele în aceeași frază. Preocupările mele legate de identitatea iudaică nu sunt identice cu ale sale. Viziunea lui e mult mai profundă și mai bogată. Eu sunt un comediant și, din moment ce fac comedie pentru un public care stă în fața ecranului, folosesc interesul pentru identitatea iudaică în scopul de a obține un efect rapid, amuzant. El e mult mai profund în privința acestor chestiuni, ca Saul Bellow." 
Woody Allen. În dialog cu Stig Björkman 
Ed. Victoria Books (Publica)

Niciun comentariu: