miercuri, 9 ianuarie 2019

Alienare prin frecare

Neîndoios, gândurile și grijile ce se țin lanț, submediocre ca substanță, consumul nervos direcționat către tâmpenii cum ar fi: meticulozitatea ce te vlăguiește alegând atent cuvintele pe care să le potrivești savant în discursurile destinate cuiva de-ale cărui reacții imprevizibile ai ajuns să te temi, de a cărui părere mi-e groază, știind-o mai mereu siberiană, ostilă, instabilă sau gratuit răutăcioasă, eu dorindu-mi-o cu deznădejde favorabilă, nopțile mele nedormite, eu - pradă facilă scenariilor de umilință - toate astea sfârșesc prin a mă prosti. 

Mă degradează lent, mă înstrăinează de mine însumi, făcându-mă în plus inautentic. Preocuparea mistuitoare de a fi permanent pe placul altuia (altora), umblând pe vârfuri, balerin: uit de mine, prins în vârtejul ăsta sinistru, uit de orice ar fi bun și tămăduitor pentru sufletul meu.

Goana fără oprire de la o avarie la alta: încerc să lipesc și s-astup ici, să leg cu sfoară colo, să păstrez relicve sfinte cărora să mă-nchin - neștiința de a renunța și de a pierde; ratezi internalizarea faptului c-ai pierdut deja. Când îmi amintesc că, de fapt, am avut parte de alte și alte renunțări răsunătoare, la care, pe atunci, am consimțit cu-o inconștiență de necrezut.

Renunțăm cu enervantă ușurință la oameni, la lucruri, la oportunități ce ne-ar putea fi de folos, însă toate cele nocive ne păstrează pentru mult mai multă vreme în brațele lor înveninate. Tentația Răului e mai puternică. În rău, privim cu speranța că n-o să ne părăsească vreodată. Viața amară e tot viață. Binele face ca timpul să treacă nemăsurat. Timpul veninului îl știi la secundă.

Răul are charismă - mare seducător! Îmbrățișarea lui strânsă dă-n insuficiență respiratorie, în tahicardie, iar mintea ta dă în halucinații, din cauză că respiri puțin și cu dificultate, dar nu cât să te sufoci și să mori. Cumpănești felurite metode de evadare, niciodată puse în practică și, mai cu seamă, delirezi. Nimic n-ajută mai bine proliferării halucinațiilor și obsesiei ca piedicile, refuzul, evitarea, tăcerea.

Niciun comentariu: