marți, 1 ianuarie 2019

53 + 1

Record personal (pentru un funcționar corporatist), dar nu absolut: 54 de cărți citite în 2018! Dintre care, unele - ca Noaptea timpului, Lupta mea, 2666 - numără de la 600 la 1000 de pagini în sus. Și nu e importantă atât cantitatea (ba e!), cât mai ales splendoarea sau (dacă nu) frumusețea câtorva; am să înșir aici, în dezordine, pe cele „însemnate”, recomandabile:

Tudor Ganea - Cazemata
Karl Ove Knausgård - Lupta mea (vol. I-V)
Paolo Giordano - Singurătatea numerelor prime
Și eu am trăit în comunism (colectiv, coordonat de Ioana Pârvulescu)
John Williams - Stoner
Richard Ford -  Rock Springs
J. C. Oates - Violul. O poveste de dragoste
Jacques Attali - Dicționar tandru al iudaismului
A. M. Molina - În noaptea timpului
R. Haller - Capcana narcisismului (psi)
Esther Perel - Regândirea infidelității (psi)
Sylvie Tenenbaum - Depresia. O moștenim sau nu? (psi)
F. Sagan - Bonjour tristesse
R. Bolaño - 2666 (mai ales, vol. III)
Petre Stoica - Singurătatea noblețelei ei
Mary Karr - Clubul mincinoșilor

Și am uitat s-o pun la număr pe Lydia Davis cu Defalcare. Aproape nici o amintire. Omisesem s-o notez, la vremea ei, în jurnalul lecturilor încheiate la toți nasturii, dar mi-a venit acum în cap c-am citit-o.

Un comentariu:

capricornk13 spunea...

Ce frumoasa e cartea lui Petre Stoica, intr-adevar!
Si Lupta, si 2666 :) Vad ca tot citim cam aceleasi lucruri, desi eu nu mai scriu despre ele! Ma bucur mult ca scrii tu.