luni, 14 martie 2022

2 minute

 Lasă-mă două minute să mă îmbrac. La patru drace. Îți răspund apoi.

Încep o carte nouă în seara asta, după Femei cu bărbați a lui R. Ford. Îmi bag nasu-n ea și-o amușin, inspirându-i adânc parfumul de tipar și hârtie poroasă. M-am îndrăgostit deja de literele ei mari. De minciunile ce mă așteaptă în paginile ei - la care sunt gata să fiu părtaș.

Să întreții un mic haos în viața ta, o zonă incontrolabilă, de umbră - păstrată intenționat în afara controlului. O zonă de risc din care ar putea rezulta orice deznodământ, chiar și-o dramă. Fără acea pată neluminată, n-aș fi eu însumi.

Incontrolabilul și neprevăzutul dau o mare parte din pofta de a trăi. A găsi stratageme de ultim moment. A lupta pentru fiecare clipă de bucurie cu teama că ai putea s-o pierzi pentru totdeauna, înainte de a o trăi.

Să țin în mâini cârma vieții, dar să nu știu încotro navighez, neavând cu mine instrumente de bord, de exemplu: un sextant. Navigare în derivă, de azi pe mâine. Provizii am, direcția e incertă. Direcția e hedonismul. Plăcerea de a-ți face hatârul, eliberat de nevoia de a planifica și de a răspunde.

Niciun comentariu: