marți, 7 iulie 2015

Tsifraș

Un parlamentar grec, citat de Financial Times, despre Alexis Tsipras:

"He is charming, good looking and has a sound grasp of powerful messages. But he has no idea of what he is doing."

Este și opinia FT, dar și a mea (oricum, dintotdeauna puternic tentat să resping tot ce vine de la stânga politicii).

În sărăcia sa de idei aplicabile, extrema stângă elenă încearcă să compenseze indiscutabilele erori ale dreptei tribale cu propriile utopii iresponsabile. Cu lozinci și nu cu soluții. 

Rareori, în afară de lozinci revanșarde, comuniștii de cafenea au fost capabili să rezolve, altfel decât prin teroare, nevoile poporului. Priceperea lor maximă e aceea de a rezolva nevoile prin a le interzice. Iar responsabilitatea propriilor acte o expediază, decretând dictatura proletară. 

2 comentarii:

I'm spunea...

Ţifraş, mereu mă gândesc la cuvântul ăsta când aud ştiri despre Tsipras. :)

"But he has no idea of what he is doing." Nu ştiu ce vrea el să spună atunci când repetă că şi asumă toată responsabilitatea după ce a acceptat condiţiile UE. Ce "responsabilitate", că doar lui nu i se va întâmpla nimic, nu va suferi consecinţele. Mi se pare că nu are habar nici de ce "he is doing or saying".

cristians. spunea...

Tipic stânga „romantică” (și mitomană). Decât un partid care să-mi vândă utopii despre viitor, mai bine unul ultraliberal, care să nu-mi vândă nimic, ci doar formula: cel mai bun câștigă. Unde cel mai bun nu înseamnă mereu cel mai inteligent, cât cel mai prompt, descurcăreț, oportunist, cu simț al riscului etc.