sâmbătă, 4 februarie 2017

Un fost (și actual) jeg

N-am încetat, poate, decât pentru câteva clipe (în 2012, când am votat să nu fie suspendat) să văd în Traian Băsescu ceea ce fanaticii lui - mulți dintre ei sunt activi și astăzi - au refuzat cu obstinație să vadă: mitocanul mitoman, excelent politician de învârteală, dâmbovițean get-beget (deși dobrogean), un simulant de talent, un mare și lăudabil lobotomist de creiere intelectualicești. Din primele zile ale primului său mandat, ba mai mult, de când a fost anunțat candidat în locul lui Stolojan, a "beneficiat" de tot disprețul meu, neîncrederea și rușinea de a tolera în fruntea statului asemenea grobian. Din 2004. Nu am pus botul, ca alți nefericiți, la nici unul dintre gesturile sale politice. Și am avut dreptate. Nici o faptă (chiar dacă multe - cu efecte pozitive, binevenite) nu i-a fost sinceră. Astăzi îl vedeți și voi, adulatorii, așa cum este dintotdeauna (dar v-a prostit, disimulând)! De fapt, mă întreb: îl vedeți? Acum, când singur și nesilit și-a cumpărat loc în strana apărătorilor penalilor!

Greața mea față de Băsescu (și acoliți), la timpul respectiv, este comparabilă cu cea pentru Dragnea (și acoliți), în zilele astea. Da, era vorba de greață - atunci, ca și acum! N-am uitat. Simțul meu critic nu cunoaște determinări sau omisiuni ideologice. N-am fost vreodată servitorul politic al cuiva, n-am fost curtean, n-am ridicat în slăvi persoane publice. Am susținut doar idei; m-am delimitat prompt când am fost dezamăgit (de liberali, când cu USL). Nu știu și nu vreau să știu cum este să lingi oameni politici, în deplina ignorare a evidentei erori în care se află. Să le conferi însușiri divine, mesianice, să crezi în capacitatea lor (a unuia!) de a soluționa totul. Să nu fii în stare să-ți păstrezi moderația, circumspecția, odată ce i-ai ales, ci, dimpotrivă, să-i sanctifici. Să uiți că-ți sunt slujbași și nu suverani. 

Josnic îmi pare cetățeanul docil, purtătorul de osanale nesolicitate, aduse unor slujbași vremelnici. Mai întristător decât Traian Băsescu a fost numai fan-club-ul său orbeț și arogant. Nu vă temeți, acel fan-club mâine-poimâine își va alege altă icoană politică, pictată cu căcat, căreia să i se închine, pentru că poziția patrupedă stă în natura lor bizantină (dar ce neam aparte se imagina armata snobilă a lui Băsescu, fiecare primindu-și felia lui de tort - Mihăieș, Patapievici, I.T. Morar, TRU, EVZ, B1, iar alții, executându-și temenelele gratis). Nu știu ce e preferabil: să primești bani sau onoruri pentru limbiîncurism ori s-o faci pe orbul și să stai capră în mod gratuit, de dragul idolului tău?
„Numitul Băsescu i-a pus (aseară, n.m.) rând pe rând la zid pe preşedintele Iohannis, pe procurorul general al României, dl. Augustin Lazăr, pe procurorul şef al DNA, d-na Laura Codruţa Kövesi, pe cei ce protestează seară de seară nu doar în Bucureşti, nu numai în marile oraşe ale ţării, ci şi în orăşele mici. Dovedind că povestea-i groasă, că cetăţenii cinstiţi ai României nu mai pot fi duşi cu preşul, că nu acceptă trocul murdar bani-contra democraţie oferit de tandemul penal Dragnea-Grindeanu. Protestatari pe care Băsescu îi acuză, asemenea lu Dragnea, lui Grindeanu, lui Tăriceanu, lui Codrin Ştefănescu şi a altor indivizi de aceeaşi joasă condiţie morală.
Numitul Băsescu Traian l-a acuzat pe preşedintele Iohannis că ar încălca litera şi spiritul Constituţiei, i-a cerut d-lui Augustin Lazăr să îşi vadă de treabă fiindcă, dacă nu o face, ar putea să păţească ceea ce a păţit procurorul general al SUA care s-a opus ordinelor abuzive ale preşedintelui Donald Trump. În acest fel, fostul preşedinte al României a dovedit că nu pune şi nici nu a pus vreodată nici cel mai mic preţ pe separaţia puterilor în Stat. Că a făcut pe democratul, pe apărătorul Statului de drept doar în propriul şi josnicul lui interes, exercitându-şi şi pe când se afla la preşedinţia României talentele de speculant, de traficant de piaţă, dobândite pe vremea când făcea contrabandă cu cafea, cu ţigări, cu blugi şi cu vido-uri.”
Citeste mai mult: "Trista revenire pe televizoare a cadavrului politic al lui Traian Băsescu | Mircea Morariu | adevarul.ro