vineri, 3 septembrie 2010

Now, hear this!

Sweet Jesus, Mary and Joseph! Numai să dați cep la mixajele pe care le-oi înșira, după această predică în deșert, și nu gânduri rele îmi veți purta, ci recunoștință și mă veți cinsti cu un strop binemeritat de sudoare.

Te miști insinuant, ca un șarpe, la Unmo Lokto, a cărui primă parte, cel puțin, e de o rară frumusețe, celest-matematic-ritmat deep dubby-oasă, după care te ferești cum poți de tipic minimalistele trăsnete electro, voci spectrale, oftaturi dianatice, iar finalul e din școala veche a nouăzecilor. Dansezi, scăpat din lanțuri, cu totul desprins de pământ, tropote egoiste în aer, la GoodBye Cotton, Part 1. O furtună de-un albastru mocnit, cu tot tacâmul de bice și bolboroseli de mare voltaj, în Artoleum Mineral. E ca și cum cineva ar fi ieșit afară cu microfoanele și cu o tobă mare-timpan (pavăză contra ghinionului), pentru a înregistra doar preludiul și îndepărtarea ostilităților meteo-electrice. Și o compoziție  mortală a unui soi de Johann Sebastian Bacchus, concert pentru cap în nori - Sapovnela. Numai atât pentru astăzi. Nu cumva să le răsfoiți nerăbdători, piesele din mix, că le piere tot miezul! Trebuie lăsate să se îmbine, să treacă natural una-ntr-alta, nu degeaba-s așezate în ordinea respectivă. Să vă surprindă.

A, încă un amănunt, și încă esențial! E pierdere de vreme să le ascultați la boxe de laptop, fără bass. Sună ca tranzistorul! Faceți rost de căști fidele sau de o instalație de-o putere onorabilă. Iată ce playlist am pregătit (spicuind de pe deepmix.ru):

5 comentarii:

Carmen-Corina Gugu spunea...

Ups. Am ascultat la laptop, am răsfoit nerăbdătoare... Mâine le las să dospească natural. Prima parte din Unmo Lokto la mine a avut un efect liniștitor, de care aveam mare nevoie.

”E ca și cum cineva ar fi ieșit afară cu microfoanele și cu o tobă mare-timpan (pavăză contra ghinionului), pentru a înregistra doar preludiul și îndepărtarea ostilităților meteo-electrice.”
- deci asta chiar mi-a plăcut :).

Așa mi se pare și mie din ce spicuiesc, un nesfârșit preludiu, o agonie a marilor finaluri.

cristians. spunea...

Ești neascultătoare. Dar muzica trebuie respirată cu nările proprii, așa că nu condamn.

anca giura spunea...

,,Te miști insinuant, ca un șarpe''...zice dânsul.

Seamănă, prin forţa de sugestie, cu citatul inexact dintr-o mare scriitoare pe care îl redau din memorie:

,,Iar ea se mişca precum o Evă contopită cu şarpele ei.`` Extatic, nu? :) Mda, eu mă rezum la analize textuale de data asta. Muzicale, nu-mi permite timpul, momentan.

cristians. spunea...

Frumos și potrivit citat, Anca, chiar dacă nu ai timp de muzicheală. Potrivit cu tonul muzicii și cu starea mea. :)

ancussa spunea...

Mi-a luat ceva timp ca să găsesc boxe pe măsura mixurilor. Boxe dodoloațe, încăpătoate pentru toate sunetele care izvorâsc dintrânsele. Unele au și dat pe dinafară, rostogolindu-se pe scara
castelului. :) Obrigada