sâmbătă, 24 ianuarie 2009

Sarkozy, prietenul presei neprietene - 600 millions d'euros pour soutenir la presse

L'Etat débloque 600 millions d'euros pour soutenir la presse
Chaque jeune bénéficiera d'un abonnement gratuit à un quotidien de son choix pendant l'année de ses 18 ans a annoncé le chef de l'Etat.

Sunt curios cum va ieşi presa franceză din postura schizofrenică în care această măsură generoasă a lui Sarkozy o aruncă dintr-o trăsătură de condei. Ce publicaţii i se vor opune, ştiută fiindu-le foamea de lichidităţi (cu care se confruntă toate foile în Hexagon)? Nu seamănă asta cu "acţiunea" publicitate guvernamentală contra scris favorabil, iniţiată sub ocârmuirea lui A. Năstase? Eu unul mă declar destul de încântat de decizie, fie ea şi cu puternic iz protecţionist. Scandalos sau nu, întotdeauna am preferat un ziar bine scris şi moderat critic cu puterea unuia tabloid, neglijent şi belicos cu orice preţ. Dar cu independenţa şi imparţialitatea cum rămâne? Nu cred că trebuie să ne îngrijorăm pentru Franţa, totuşi. Sau?

L'Etat débloque 600 millions d'euros pour soutenir la presse ...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Cristian, faci suspiciuni pur romanesti...:) sper ca francezii au ceva verticalitate si nu se vand pentru 2-3 euro... nu stiu care sunt detaliile proiectului prezidential dar stiu sigur ca, de se incumeta Sarkozy sa-si promoveze Le Figaro si alte cateva mass-media "prietene", restul presei, Liberation, Marianne, Le Monde, Le Nouvel Observateur il papa in 2-3 timpi... eu zic ca masura asta e ok si va iesi o treaba franceza din ea..

cristians. spunea...

Hehe, poate nu se observă, dar eu nu de Sarkozy îmi fac griji, ci de coatele pe care şi le vor da jurnalele ca să fie cele alese.

Sfânta îndoială funcţionează şi când facem vorbire de Francia, unde cei care împlinesc 18 ani într-un an fac de un tiraj bunicel, poate chiar mai multe. Deci, sunt o massă considerabilă.

În rândurile textului, eu mi-am precizat părerea: "mă declar încântat de decizie". Iată-mă citându-mă din nou, damn! E mai prudent şi de bonton, în blogosferă, să-ţi înveleşti părerea tranşantă în întrebări. Dă bine!:)

Altfel, 18 ani - vârstă bună pentru primul abonament de ziar. Unii vor păstra obiceiul.