luni, 16 iunie 2008

Râsul prostului

M-am uitat cu gura paranteză şi cu ochi urâţi la bucuria idioată a irlandezilor la aflarea rezultatului referendumului de aprobare/respingere a Constituţiei europene. O bucurie brutală, pe alocuri, oamenii urmăreau exit poll-urile prin baruri, cu berea sau tăria în faţă şi cu sufletul, alcoolizat, la gură.

Zici că l-au luat pe Dumnezeu de picior când s-a aflat că Tratatul european fusese respins cu 52% din voturi. De la Wilhelm de Orania încoace nu mai văzuşi aşa bucurie în ţara lui Verde împărat, tigrul economic din coasta UK. Cei care au făcut campanie pentru respingere au vânturat doar prostii, acuzând UE de intenţii nescrise în Constituţia simplificată. Că îi vor obliga să legalizeze avortul, de pildă...

Ştiţi ce, dacă până la 1 ianuarie 2009, Irlanda nu ratifică Tratatul rămâne în afara UE. So what!? Văd că obsesia separatismului şi a enclavizării "uneşte" Europa mai ceva ca ideile generoase ale părinţilor ei. Afară cu Irlanda, bine ai venit, Polonia!

4 comentarii:

Anonim spunea...

Costituţie simplificată zici? Dimpotrivă, la 3000 de pagini şi o gramadă de trimiteri alambicate către tratatele de la Nice/Maastricht numai simplificată nu e.

Eu mă bucur pentru votul din Irlanda, le-au dat peste nas aroganţilor din Bruxelles care credeau că e destul să schimbe numele din constituţie în tratat(seamănă a lucru miticesc).

Radu

cristians. spunea...

Păi e simplificată faţă de cât era înainte de votul tembel al francezilor, alt vot în necunoştinţă de cauză. Ce dracu credeau francezii, că le va naţionaliza EU Danonele?

Nu le-a dat peste nici un nas bruxellezilor, Răducule. Irlanda va rămâne în afara UE şi nu e nici o tragedie. Lasă că sunt alţii mai europeni ca ei - esticii. Mă lipsesc de roşcăţei cât ai clipi.

Prostia capilor UE e că stau să curteze atâta pe cei care nu vor să se integreze. Dar să se integreze Irlanda în Groenlanda din parte-mi!

Altă prostie a statelor vestice e că-şi întreabă popoarele în legătură cu un aspect pe care ele nu-l pricep: uniunea tuturor europenilor. Să mai lase la o parte referendumurile, că nu poporul a născut marile idei ci elitele. Poporul, la coada vacii. Hai!

Anonim spunea...

O fi poporul prost, dar ce au facut "elitele" cu tratatoconstituţia mi se pare inaceptabil. Nu ne mai place democraţia sau ce?

Radu

cristians. spunea...

1. Ce reproşez eu Constituţiunii este prolixitatea ei şi maniaca grijă să împace toate "diferenţele" şi "specificul" fiecărei ţări - lucru ipocrit şi imposibil, unii mai trebuie să şi înghită în sec. Aş vrea-o mai vânoasă, deci, mai curajoasă. Cine nu o doreşte, adică minoritarii irlandezi sau bascii, sau alţii, să nu o adopte.

2. Nu m-ar deranja o perioadă, cam un secol, de absolutism monarhic. Sunt conştient că atitudinea mea are iz nedemocratic...Dar nu de aia ţii tu la mine? :)