miercuri, 17 octombrie 2007

Tatăl lui Oedip...

Pe mine, care mai ştiu câte ceva despre complexul cu numele tragicului Oedip, titlul ales de cei de la Cotidianul mă jigneşte. Pe cel care nu ştie nimic sau doar vag despre acest complex infantil şi căruia îi este adresat intenţionat-stupidul titlu, Tatal complexului lui Oedip, îl lasă, probabil, extrem de rece şi la fel de senin ignorant cum era înainte de gestul de "culturalizare" al cotidianului amintit.

Numindu-l în mod oligofrenic pe Sigmund Freud "tatăl complexului lui Oedip" sună ca şi când, până la el, acest complex nu ar fi existat şi ce "noroc" am avut noi că a apărut Freud să-l lanseze pe piaţă. Să-l redea, adică, patrimoniului psihic mondial. Eventual, "tatăl conceptului de complex al lui Oedip"! Ieşirea în decor a Cotidianului se produce cu prilejul scoaterii la vânzare cu ziarul a lucrării „Sigmund Freud. De la tragedie la psihanaliză“.

Bun, titlul ca titlul, poate caut eu nod în papură, dar citiţi chapeau-ul:
"Pe la vîrsta de 5 ani, băieţii sînt geloşi pe tată şi sînt atraşi sexual de mamă. Sigmund Freud şi-a scandalizat vremea transpunînd mitul fiului lui Laios, regele Tebei." După ce am parcurs enormitatea de mai sus, am avut nevoie de sărurile mele de fată bătrână, ca să-mi revin. Şi, iată cu câtă uşurinţă redactorul de la Cotidianul a expediat ani de muncă psihanalitică. Tocmai aşa, ca pe un titlu de ziar tembel, au înţeles teoria freudiană şi detractorii contemporani doctorului vienez. Cât şi puritanii de astăzi.

3 comentarii:

Hiacint spunea...

Ce vorbeşti, tocmai ai asistat la naşterea unui concept. Epocal! (tot offline)

P. spunea...

si ala barbosu' ... era tac-su, ma! ;)

cristians. spunea...

Mdea. Care era fratele lui, adică propriul bunic al mă-sii.